Zuidas Run  Design & Strategy

De zuidas run is een sportief hardloop- en netwerkevenement voor alle bedrijven en bewoners op en rond de Zuidas. De volgende editie van de Zuidas Run is in juli 2020.

Op vrijdag 28 september is de 10e editie van de Zuidas Run gefinisht met als thema: ‘From Suit to Shirt’, waarbij de maatpakken van de Zuidas letterlijk werden verruild voor hardloopshirts. Een unieke editie vol sportiviteit, netwerk en entertainment op het Gustav Mahlerplein. Met sfeervolle deuntjes van DJ Barry Paf, inspirerende verhalen van Nicolien, Gregory, Eric en Erben, sportieve prestaties en natuurlijk de gezellige ‘Cooling Downtown Afterparty’!

Date: 5 July 2019
Client: House of Sports x Zuidas
Role: Art Director, Design Lead & Brand Strategist
Location: Amsterdam

Als strateeg & design lead was het mijn verantwoordelijkheid om het initiatief te nemen tijdens feedback gesprekken over het merk en (mede) de koers te bepalen voor de toekomstige strategie. Hierbij lag er een grote nadruk op de digitale strategie van de zuidas run. Naast het leiden van de visuele invulling was het ook mijn taak om concrete en uitvoerbare plannen te maken die helpen om de (business) doelstellingen van de zuidas run te realiseren.