Sven Kramer Branding

Sven Kramer domineert al jarenlang de schaatssport. De meervoudig Europees- en Wereldkampioen beleeft tijdens de Olympische Spelen van 2010 in Vancouver één van zijn hoogtepunten door voor het eerst Olympisch kampioen te worden op de 5 km. In totaal bekroonde Sven zich vier keer tot Olympisch kampioen waarvan drie Olympische Spelen achterelkaar op de 5 km. Sven is een ultieme professional. Tot in de kleinste details past hij zijn leven aan om het beste uit zichzelf te halen en te winnen. Sven zet alles op alles om zijn doelen te bereiken. Hij is gepassioneerd, perfectionistisch, gevat en heel begaan met zijn omgeving.

Partners: FILA, KPN, Jumbo-Visma schaatsploeg

Date: 2019
Client: Sven Kramer
Role: Art Direction, Digital Strategy and Designer
Location: Oudekerk a/d Amstel

I had the creative lead over turning Sven Kramer into a brand; this includes:

Brand strategy, including the setting of style guides, brand guidelines, brand vision and value proposition for short as well as long term.

Visual Identity creation; logo and brandbook.

And finally creating promotional social media templates to establish and maintain product branding. This was all done in collaboration with House of Sports.